שיווק ביוטיובשיווק ביוטיוב

מה זה בכלל יוטיוב ולמה להתעסק בזה?

יוטיוב הנה פלטפורמת שיתוף וצפייה בסרטונים באינטרנט אשר הוקמה בשנת 2005 ונקנתה כשנה לאחר מכן על ידי גוגל שזיהתה את הפוטנציאל הגלום בה. ואכן, יוטיוב לא איחרה להגשים את הציפיות. כיום, מעבר להיותו האתר שמאגד בתוכו הכי הרבה סרטוני חתולים, הוא גם נמצא בראשי רשימות האתרים הכי נצפים ומנועי החיפוש הכי פופולריים בעולם. בארץ, יוטיוב נמצא במקום השלישי מבחינת כמות הצפיות שהוא מקבל, שני רק לגוגל ולפייסבוק. כמות הצפיות שמקבלים התכנים שמועלים ליוטיוב היא עצומה, אז למה לא להתעסק בזה?

 

ומה אם אני לא חושב שקהל היעד שלי משתמש ביוטיוב?
התשובה בפשטות היא שאין דבר כזה. כל מי שגולש באינטרנט נתקל ביוטיוב, בין אם הוא מתכוון לכך ובין אם לא. סרטוני יוטיוב מוטמעים בכמות אדירה של אתרים ובלוגים, שלא לדבר על כך שחברת האם גוגל מקפיצה את הסרטונים של הבת המאומצת לראש תוצאות מנוע החיפוש שלה. גם אם לא הכנסת youtube.com לשורת הכתובת בדפדפן שלך, סביר להניח שתחשף לתכנים המופיעים באתר.

 

אז איך עושים את זה?
דבר ראשון, עליכם לפתוח ערוץ אליו תוכלו להעלות את הסרטונים שלכם. אין שום הגבלה על ערוצים, וכל מי שיש לו חיבור לאינטרנט יכול להיות בעליו הגאה של ערוץ יוטיוב. ברגע שהערוץ שלכם חי וקיים, תוכלו להתחיל להעלות אליו סרטונים ולהפיץ אותם בבלוגים וברשתות חברתיות. לכל סרטון יוטיוב ניתן לצרף לינקים לאתרים חיצוניים, כמו לדוגמא, כתובתו של האתר, המוצר או החברה אותה ברצונכם לשווק.  סרטוני יוטיוב, כמו כל עמודי האינטרנט, מתארגנים במנוע החיפוש של גוגל על פי מידת הרלוונטיות שלהם, כאשר סרטונים שנראים לגוגל רלוונטיים במיוחד יופיעו בתוצאות החיפוש הכלליות ולא רק בתוצאות חיפוש הוידאו. בין הדברים שמשפיעים על הרלוונטיות נמצאים מספר צפיות, תגיות, כותרת ומילות מפתח.

 

איך מגדילים את מספר הצפיות?
כפי שעובד קידום אתרים על סמך כתיבת מאמרים,וכפי שעובד פרסום ממומן בגוגל, כך גם ביוטיוב. התכנים שאתם מעלים לערוץ שלכם צריכים להיות מעניינים, בהירים, באיכות צילום גבוהה ולא ארוכים מדי. הערוץ צריך להיות מתוחזק ופעיל, לא מספיק להעלות וידאו אחת לחודש חודשיים, אלא צריך לתפעל באופן יומיומי.

דרך נוספת להעלות את כמות הצפיות היא להבין שהיוטיוב אמנם אינו רשת חברתית פר אקסלנס, אך לעיתים הוא פועל ככזו ובעיקר בשיתוף עם רשתות אחרות. הפצה של הסרטונים שלכם בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות המובילות כמו טוויטר וגוגל פלוס, יחד עם מתן האפשרות לצופי הערוץ שלכם להשאיר תגובות, לשתף, לעשות לייקים ובאופן כללי – לעזור לכם לשמור על הערוץ תוסס ופועם, תגרום לכם או לעסק שלכם להפוך לסנסציית רשת. הנראות הזו היא הדרך לייצר שיווק אפקטיבי, גם דרך יוטיוב, להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים ולהגיע לקהל המיועד שלכם.