לפני שנפרט אודות הדרך שבה שיווק דיגיטלי יכול לסייע להצלחה העסקית שלך, חשוב להבין תחילה מהי המשמעות של המונח "שיווק דיגיטלי". ובכן, הכוונה היא לכל פעולה שיווקית המבוצעת בפלטפורמות הדיגיטליות השונות, כשבין היתר מדובר ברשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, ערוצי הוידאו ובראשם יוטיוב, מנועי החיפוש כולל גוגל ועוד.

ישנם לא מעט בעלי עסקים הסבורים באמת ובתמים כי מאחר שהתחום שבו פועל העסק שלהם לא קשור לעולם האינטרנט, הרי שההשקעה בשיווק דיגיטלי היא השקעה לא נבונה ואף מיותרת. עם זאת, המציאות מראה לנו שמדובר בתפישה השגויה מן היסוד. במאמר שלפניכם נפרט אודות יתרונות השיווק הדיגיטלי הרלוונטיים עבור כל עסק באשר הוא, כמו למשל קידום אתרים אורגני, ונספר כיצד שיווק דיגיטלי יכול לסייע להצלחת העסק שלך.

חשיפה לקהל רחב יותר ומגוון יותר

היתרון המשמעותי ביותר של השיווק הדיגיטלי הוא בכך שמדובר בדרך הטובה ביותר ליהנות מחשיפה מרבית. כמובן שאין תחליף לשיווק במתכונת "מפה לאוזן", אבל מצד שני גם אין דרך מהירה יותר לקבל חשיפה בקנה מידה עצום מאשר קמפיין דיגיטלי איכותי ומוצלח.

מיתוג מקורי וצעיר

אין כמו שיווק דיגיטלי כדי למתג את העסק או המוצר כצעיר, מקורי ויצירתי. למעשה, ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של דוגמאות לקמפיינים דיגיטליים שהצליחו להפיח רוח רעננה וצעירה במותגים שכבר נראה כאילו אבד עליהם הכלח. זאת מכיוון שכשמדובר בשיווק דיגיטלי, היכולת ליצור קמפיין דינמי, גמיש וסוחף, היא מהגבוהות ביותר שישנן.

מדדים אמינים בזמן אמת

שיווק דיגיטלי, מעצם היותו וירטואלי, מתאפיין בגמישות אבסולוטית. הכוונה היא לכך שבמהלך הדרך, ניתן להכניס במהלכים השיווקיים שינויים כאלה ואחרים בהתאם לצורך, תוך בחינה מתמדת של יעילות הקמפיין.

היכולת לבחון את היעילות היא כזו שכיום ניתן לנטר באופן בלתי פוסק את התהודה שיוצרים המהלכים השיווקיים. הודות לאמצעים הדיגיטליים העומדים לרשותנו כיום, ניתן לדעת, למשל, כיצד כל לקוח נחשף לבית העסק, להבין באילו אפיקים כדאי להשקיע יותר ובאילו פחות, אילו נקודות עובדות טוב יותר מאחרות ועוד.

פילוח של קהלי היעד

הודות לאמצעי הפילוח המתקדמים העומדים כיום לרשות אנשי המקצוע המתמחים בשיווק דיגיטלי, ניתן לנהל קמפיינים ממוקדים להפליא. למעשה, בשיווק אונליין ניתן לנתח את הרגלי הגלישה של האדם הממוצע ולהציע לו מוצרים או שירותים מסוימים המתבססים על תחומי העניין שלו.

על מנת להבין את היתרון האדיר הזה ורק כדי לסבר את האוזן, נסו למשל לחשוב על פרסומות המשודרות ברדיו. מדובר בהשקעה אדירה של כספים המיועדים להפיץ את הבשורה לכמה שיותר אוזניים, לרבות כאלה שכלל לא מהוות קהל יעד פוטנציאלי. בשיווק דיגיטלי לעומת זאת, מדובר בעולם שונה לגמרי: המסרים השיווקיים מכוונים בדיוק לקהל היעד הרלוונטי, ברמה שטרם נראתה כמותה בכל סוג אחר של שיווק מסורתי.

לאור כל זאת, גם אתם עוסקים בתחום שלכאורה כל קשר בינו לבין העולם הדיגיטלי מקרי בהחלט, כל עוד אתם מעוניינים להגדיל את המכירות, להיחשף לקהל מגוון יותר ולהימנע מהוצאת כספים על אמצעי פרסום מסורתיים שמידת הרלוונטיות שלהם לעידן הנוכחי מוטלת בספק, זה הזמן להתעניין באפשרות של שיווק דיגיטלי חכם ויעיל.